Modul 1
Modul |
Temaer og indhold |
Materiale |
Kopi/ kun på nettet |
Aktivitet |
Formål |
1 |
Læringsmiljø
i klassen
|
Spørgeskema
1
|
Kopi |
Udfyldes i klassen/diskussion |
Forstå betydning af egen indsats og samspil |
Arbejdsvaner/studieteknik
|
Spørgeskema 2
|
|
Udfyldes af eleven og afleveres til studievejleder i 2.modul |
Kortlægge personlige arbejdsvaner og forstå noget om læreprocesser
(metakognition) |
|
Læring |
Skema: Hvordan lærer
man?
|
Kopi |
|
Erkende/diskutere noget om læreprocessen generelt (metakognition) |
|
Ekstra materiale |
På nettet |
Print ud og læs selv |
|
||
Nøl -eller
hvorfor man ikke kan tage sig sammen
|
Test: Er du et
nølehoved? |
|
Tag testen og regn din nølekvotient ud. |
Forståelse for ®modvirke evt. tendenser til at udsætte
opgaver |
|
Hvorfor udsætter man alting? | På nettet |
||||
|
|
|
|
||
Er det dig? |
|
Selvrefleksion |
|
||
Hjemmearbejde til modul 2 Tidsforbrug/planlægning Hvad bliver tiden brugt til? (1) Tid: estimeret og reelt (2) Tid/lektielæsning (3) |
Hvorfor har jeg aldrig
tid nok?
|
På nettet |
Print ud og læs selv |
En modelhistorie om tid |
|
Tidsskema
|
Kopi |
Skal udfyldes til modul 2. |
Overblik over den måde tiden bruges på af
den enkelte, overveje værdi af planlægning og være på forkant Bevidstgøre om planlægning og forbredelse
til timer/opgaver |
||
Tid: et par indledende ord |
Kopi |
Læs og udfyld reel tid efter ugeskemaet |
|||
Tid og lektielæsning |
Kopi |
Læs og reflekter over de gode råd: |
![]() |
Studiefærdigheder |